НовиниПринтирай

Общински съвет – Сапарева баня открива процедура за определяне на 5 (пет) съдебени заседатели за Районен съд – Дупница, с мандат 2025 г. – 2029 г.

                                                                         СЪОБЩЕНИЕ

 

Общински съвет – Сапарева баня открива процедура за определяне на 5 (пет) съдебени заседатели за Районен съдДупница, с мандат 2025 г. – 2029 г. при следните правила:

Всеки кандидат за съдебен заседател трябва да отговаря на изискванията на чл.67, ал.1 и ал.3 от Закона за съдебната власт, а именно:

1.1. Да е дееспособен български гражданин, който:

- е на възраст от 21 до 68 години;

- има настоящ адрес в общината, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства;

- има завършено най-малко средно образование;

- не е осъждан за умишлено престъпление, независимо от реабилитацията;

- не страда от психични заболявания.

1.2. Съдебен заседател не може да бъде лице, което:

- е съдебен заседател в друг съд;

- е общински съветник от съдебния район, за който е избран;

- участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели;

- работи в съд, прокуратура, следствени органи, Министерство на вътрешните работи или други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран.

II. Утвърждава образци и документи както следва:

1. Заявление за кандидатстване за съдебен заседател (Приложение №1);

2. Писмено съгласие по чл.68, ал.3, т.7 от ЗСВ (Приложение № 2);

3. Декларация за липса на обстоятелства по чл.67, ал.3 от ЗСВ (Приложение № 3).

III. В срок до 18.02.2025 г. (включително) кандидатите за съдебни заседатели подават лично или с упъломощено лице в деловодството на Общински съвет – Сапарева баня, сградата на Общинска администрация – гр.Сапарева баня, ул. “Германея” №1, всеки работен ден от 8:30 ч. до 17:00 часа, Заявление за кандидатстване за съдебен заседател (Приложение №1), ведно със следните документи:

- подробна автобиография, подписана от кандидата;

- нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;

- медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;

- данни за контакт на две лица, към които общинския съвет да се обръща за препоръки;

- мотивационно писмо;

- писмено съгласие (Приложение №2);

- декларация за липса на обстоятелства по чл.67, ал.3 от ЗСВ (Приложение №3);

- документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г.