Общински съвет > Проекто-наредби на ОбСПринтирай
Докладна записка с изх. Д-44/11.03.2015г. относно изменения в Наредба за придобиване,управление и разпореждане с общинско имущество
публикувано: 10.03.2015
ДО
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ОБЩИНА САПАРЕВА БАНЯ
ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
От инж. Сашо Иванов - Кмет на Община Сапарева баня
ОТНОСНО: Изменение и допълнение на Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество приета с Решение №3 от протокол №13/17.09.2008г. на ОбС Сапарева баня.
ПРАВНО ОСНОВАНИЕ: чл.44,ал.1,т.1; чл.21 ал.1 т.8 във връзка с чл.27 ал.4 и 5 от ЗМСМА; чл.8 и чл.10,ал.2 от Закона за нормативните актове; чл.8, ал.1 и 2 от ЗОС.
МОТИВИ: 1. Причини, налагащи приемането на изменение и допълнение на наредбата:
С Решение №3 от протокол №13/17.09.2008г. на ОбС Сапарева баня е приета Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество.
Наредбата като подзаконов нормативен акт следва да бъде съобразена с направените изменения и допълнения в ДВ бр.14 от 20.02.2015г., в Закона за собствеността и ползването на земеделските земи.
2.Цели, които се поставят:
Регламентиране на взаимоотношенията между Община Сапарева баня и лицата желаещи да придобият собственост или вещни права върху общински имоти.
Синхронизиране на наредбата със Закона за общинската собственост и Закона за собствеността и ползването на земеделските земи.
3.Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба.
Проектът на предлаганото изменение и допълнение не изисква нови финансови или други средства.
4.Очаквани резултати от прилагането, включително финансовите, ако има такива.
Пълно съответствие на Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество с действащото законодателство.
5.Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз.
Предложения проект е изготвен в съответствие с Европейската харта за местно самоуправление, Конституцията на РБългария, както и със Закона за общинската собственост и Закона за собствеността и ползването на земеделските земи.
Във връзка с изложеното
ПРЕДЛАГАМ:
Общински съвет грСапарева баня да вземе следното
Проект !
РЕШЕНИЕ
І.Общински съвет - гр.Сапарева баня изменя и допълва Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество приета с Решение №3 от протокол №13/17.09.2008г. на ОбС Сапарева баня, както следва:
§ 1. В чл.37 се правят следните изменения и допълнения:
В ал. 3 след думата „пасищата" се поставя запетая и се добавя „мерите".
§ 2. В чл.38а се правят следните изменения и допълнения:
В ал. 1, т. 4 думите „Системата за идентификация на животните и регистрация на животновъдните обекти" се заменят с „Интегрираната информационна система" и след думата „пасища" се поставя запетая и се добавя „мери".
§.3. В чл.41а се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„(1) Пасищата, мерите и ливадите от общинския поземлен фонд се отдават под наем или аренда по реда на чл. 24а, ал. 2 от ЗСПЗЗ на собственици или ползватели на животновъдни обекти с пасищни селскостопански животни, регистрирани в Интегрираната информационна система на БАБХ, съобразно броя и вида на регистрираните животни, по цена, определена по пазарен механизъм. Пасища, мери и ливади от общинския поземлен фонд се предоставят под наем или аренда на лица, които нямат данъчни задължения, както и задължения към Държавен фонд „Земеделие", държавния поземлен фонд, общинския поземлен фонд и за земи по чл. 37в, ал. 3, т. 2. от ЗСПЗЗ".
2. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Общинският съвет определя с решение пасищата, мерите и ливадите за общо и индивидуално ползване. Списък на имотите за индивидуално ползване с категории и средните годишни рентни плащания за землището или за общината се обявява в общините и кметствата и се публикува на интернет страницата на общината в срок до 1 март."
3. Алинея 3 се изменя така:
„(3) Пасищата, мерите и ливадите се разпределят между правоимащите, които имат регистрирани животновъдни обекти в съответното землище, съобразно броя и вида на регистрираните пасищни селскостопански животни, в зависимост от притежаваните или ползвани на правно основание пасища, мери и ливади, но не повече от 10 дка за 1 животинска единица в имоти от първа до седма категория и до 20 дка за 1 животинска единица в имоти от осма до десета категория."
4. Досегашните ал.4 и 5 стават съответно ал.12 и 13.
5. Създава се ал.4:
„(4) Лицата подават заявление по образец до кмета на общината в срок до 10 март, към което прилагат документи."
6. Създава се ал.5:
„(5) Кметът на общината назначава комисия, която определя необходимата за всеки кандидат площ по реда на ал. 3 и разпределя имотите за всяко землище. Комисията съставя протокол за окончателното разпределение на имотите при наличие на необходимите площи в срок до 1 май."
7. Създава се ал.6:
„(6) При недостиг на пасища, мери и ливади от общинския поземлен фонд в землището към разпределените по реда на ал. 5 имоти съответната комисия извършва допълнително разпределение в съседно землище, което може да се намира в съседна община или област, и съставя протокол за окончателното разпределение на имотите в срок до 1 юни. Този ред се прилага до изчерпване на имотите от общинския поземлен фонд или до достигане на нормата по ал. 3. Разпределението се извършва последователно в съседното землище, община и област."
8. Създава се ал.7:
„(7) Протоколът по ал. 5 или по ал. 6 се обявява в кметството и се публикува на интернет страницата на общината и може да се обжалва по отношение на площта на разпределените имоти в 14-дневен срок пред районния съд. Обжалването не спира изпълнението на протокола, освен ако съдът разпореди друго."
9. Създава се ал.8:
(8) При недостиг на пасища, мери и ливади от общинския поземлен фонд след разпределението по ал. 6 в съответното и съседни землища, по заявление от правоимащото лице в срок до 10 юни, комисията по ал. 5 предоставя служебно на министъра на земеделието и храните или оправомощено от него лице протоколите по ал. 5 и/или ал. 6 и копие от заявлението за допълнително разпределение на имоти от държавния поземлен фонд.
10. Създава се ал.9:
„(9) Въз основа на протокола на комисията по ал. 5 и след заплащане на наемната или арендната цена кметът на общината, сключва договори за наем или аренда. Минималният срок на договорите е 5 стопански години."
11. Създава се ал.10:
„(10) Останалите свободни пасища, мери и ливади от общинския поземлен фонд се отдават под наем или аренда чрез търг, в който се допускат до участие само собственици на пасищни селскостопански животни, регистрирани в Интегрираната информационна система на БАБХ. Търговете се провеждат от кмета на общината. Договорите се сключват за една стопанска година."
12. Създава се ал.11:
„(11) Останалите след провеждане на търга по ал. 13 свободни пасища, мери и ливади се отдават чрез търг на собственици на пасищни селскостопански животни и на лица, които поемат задължение да ги поддържат в добро земеделско и екологично състояние, по ред, определен в правилника за прилагане на закона. Договорите се сключват за една стопанска година."
§ 4. В чл. 41б се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 1 след думата „пасищата" се поставя запетая и се добавя „мерите".
2. Алинея 2 се изменя така:
„(2) Договорите за наем и аренда по чл. 41а, ал. 9:
1. могат да се прекратяват или изменят преди изтичането на срока, по искане на ползвателя;
2. се прекратяват преди изтичането на срока при промяна на условията по чл. 37и, ал. 4 от ЗСПЗЗ, освен в случаите на настъпили форсмажорни обстоятелства."
3. Създава се ал. 3:
„(3) Общината прекратява договорите за наем и аренда за имоти по чл. 19 от ЗСПЗЗ, сключени по реда на чл. 41а, ал. 9 и 10, и предоставени от общинския съвет по реда на § 27 от преходните и заключителните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползуването на земеделските земи (ДВ, бр. 62 от 2010 г.), след издаване на решението на общинската служба по земеделие и изтичане на стопанската година, в която е издадено решението."
КМЕТ:
/инж.Сашо Иванов/
Изготвил/Съгласувал:
/Костадин Николов - юрисконсулт/
кн